For de av dere som har begynt å lure på om det faktisk finnes en musikk/vokal-klasse på Åsane folkehøgskole – det gjør det! Men, vi er dessverre ikke like flinke til å blogge å legge ut nyheter fra klassen som de andre linjene er.
Men, nå skal dere som har ventet endelig få vite hvordan VI hadde det på studietur!
Vår studietur gikk til Tenerife. Alle sammen var med noe som gjorde at vi var en gruppe på syv elever og tre lærere som reiste tidlig tidlig om morgenen fra Flesland den 1. April, og ble på Tenerife i ti dager. Med oss hadde vi et repertoar som bestod av alt fra brudemarsj til beatleslåter og norske viser til engelske poplåter.
Vi bodde i en liten landsby som heter Güímar under hele oppholdet våres. Det var en kjempe koselig liten by, som var lett og finne frem i. Og ikke minst – det var en shoppinggate som jentene besøkte både en og fem ganger!
De tre første dagene ble brukt til øving på formiddagen og soling, shopping, avslapping m.m. på ettermiddagen. Vi skulle ha vår første konsert tre dager etter vi kom, og denne konserten hadde vi i et hyggelig konsertlokale som lå et par hundre meter nedi gaten fra hotellet vårt.  På denne konserten var det mest spansktalende publikum, så der holdt vi oss stort sett til engelske låter i forskjellige sjangere. Vi ble tatt utrolig godt imot, og det var en veldig fin opplevelse å få synge og spille for dem!
Innimellom de to konsertene vi fremførte på Tenerife hadde vi masse av tid til å oppleve andre deler av øya, og ikke minst lære med om Thor Heyerdahl! Vi var så heldige at vi fikk komme hjem til han som eide det som en gang var gården til Thor Heyerdahl, og der fikk vi en kjempe fin omvisning i den fantastiske hagen de hadde der. En annen dag var vi også på Thor Heyerdahl museet – alt dette mindre en ti minutters spasertur fra hotellet vårt!
Den andre konserten vi skulle ha var i hovedstaden, Los Cristianos. Denne gangen var det et helt annet publikum, for konserten var i sjømannskirken der publikum naturligvis stort sett var norsk eller svensk. Dermed ble repertoaret vårt noe forandret, og vi fikk sjansen til å fremføre noen gode norske låter også!
Etter konserten var ferdig spiste vi en koselig middag sammen nede på strandpromenaden.
Den siste dagen vår på Tenerife var vi i badeland og koste oss i noen timer, før turen hjemover startet. Denne gangen tok vi ikke motorveien, men vi begav oss ut på en aldri så liten klatretur i terrenget – over fjellet og opp til Teide.
Til sist gjenstår det bare å si, tusen takk for en fantastisk tur!